welkem

welkem
:))

its mine! :p

Photobucket

Followers

Friday 25 May 2012

s@h@b@t terb@ik





Tira.. awal semester satu kita kenal. bermula dengan kelas TITAS. kau tegur aku then tanya, kita sama kelas ke? lepas tu kita cek jadual masing-masing. memang jadual kita sama. sama dengan Najihah, sama dengan Apek.


Pada awalnya,  kita takdela serapat sebelum kita ada masalah. jumpa pulak time kelas saja. dalam kelas lah kita memulakan perkenalan. yang semakin lama menjadi semakin rapat.


Ingat lagi tak? masa kita beratur untuk PTPTN? kau kat depan aku kan? dengan Izzah, roomate kau. memang masa tu kau rapat dengan roomate kau pun. dan aku rapat dengan roomate aku masa tu. masa tu kita tak banyak bercakap. memang aku akui, aku memang jenis susah nak bercakap dengan orang yang aku tak kenal.


pertengahan semester 1, kita mulai rapat. masalah aku, kau tahu. masalah kau, aku tahu. even sehinggakan masa kau ada masalah, tapi kau tak cerita kat aku pun memang aku dapat rasa yang kau ada masalah yang tak boleh nak dikongsikan. aku faham.


Masa kita rapat dulu. kau ingat tak, kita selalu makan sama-sama, study sama-sama, outing sama-sama, jalan-jalan sama-sama, menyanyi sama-sama, menari sama-sama. aku simpan lagi video tu. selalu tengok tiap kali rindukan kenangan kita.


Masa kita rapat dulu, ingat lagi tak janji kita bersama? kau janji dengan aku, kau nak bawak aku balik kampung kau. nanti kita nak mandi sungai sama-sama. aku rasa sangat seronok sebab aku tak pernah mandi sungai. selain tu, ingat tak kita janji nak bukak bisnes sama-sama? even lepas kawin, kita janji nak rumah dekat-dekat kan? supaya senang nak pergi shopping sama-sama nanti.. ^,^


kau lukis gambar kartun kita berdua dengan label "TIRA-NISA-FRIENDS FOREVER" dan aku upload kat facebook, tagged, skype.. hampir semua tempat la aku upload gambar kita. nak tahu kenapa, sebab masa tu pun aku dah rasa aku sayangkan persahabatan kita. aku nak simpan persahabatan kita dalam hati.


ingat double date kita kat Shah Alam? memang satu pengalaman yang luar biasa kan? kau nak tahu Tira, dengan kau jela aku dapat rasa semua tu. kalau dengan orang lain, memang takkan dapat la. kau ingat tak, kau pernah cakap, aku ajar kau tido lambat? takpe, tu kan salah satu kenangan persahabatan kita.


Tapi kan Tira, disebabkan kebodohan aku, ketidakmatangan aku, kita jadi macam ni. aku mengaku semua salah aku. aku tahu kau lah sahabat terbaik yang aku pernah ada. kau baik sangat dekat aku. tak mungkin lah kau yang salah. aku yang memulakan pergaduhan. aku mulai sedar, tak salah kalau dulu aku mengalah. tak salah aku bersabar dengan permintaan kau dulu. "nak rapat memang makan masa"


aku Rindukan kau Tira. betul-betul rindukan kau. aku tak sanggup dah kau macam ni lagi. aku cuma mintak satu je, maafkan aku. jangan la benci aku. aku betul-betul merayu dekat kau Tira. tegurlah aku balik. janganlah terus memasamkan muka dengan aku.


LOOK HERE, NUR ATHIRAH MOHD KHALIL, AKU KHAIRUNNISA SYAFIKA ABDUL RANI BETUL-BETUL MINTAK MAAF DEKAT KAU SEIKHLAS HATI AKU. AKU MENGAKUI SILAP AKU DULU. AKU BETUL-BETUL MENYESAL SEKARANG. MAAFKAN AKU TIRA......





No comments: