welkem

welkem
:))

its mine! :p

Photobucket

Followers

Tuesday 5 June 2012

Ajalku Ditangan Tuhanku


Ajal maut memang kat tangan Tuhan. Tapi, petandanya kita akan dapat rasa.

Rambut aku makin banyak yang gugur. Makin disikat, makin banyak. Sikat lagi, gugur lagi. Selagi tak berhenti sikat rambut, selagi tula ia akan gugur.
Batuk berterusan. Makin lama makin teruk batuk aku. Aku rasa dah makan ubat dah. Tapi langsung tak memberikan kesan.

Ramai yang cakap, maybe ia disebabkan oleh penyakit. Kanser mungkin. Dorang pesan pergi jumpa doctor kalau alami masalah macam ini. Tapi, aku malas. Biarlah aku yang tanggung sorang2. Aku taknak risaukan ma dan abah aku.

Aku tak pasti akan hal itu. So, aku taknak bising. Aku sendiri pun taknak pastikan dengan doctor. Kalau betul pun, aku taknak dapat rawatan apa2. Aku sekarang lebih prefer mati daripada hidup. Tapi, aku takkan bunuh diri sebab berdosa. Biar Allah sendiri yang cabut nyawa aku.

Hati aku kuat mengatakan aku takkan mampu untuk hidup lebih lama. Makin aku tolak, makin kuat naluriku berbisik. Sehinggalah aku sudah tidak berdaya menolaknya.

Memang la aku tak pasti adakah betul apa yang aku rasakan ni. Mungkin Cuma mainan perasaan aku saja. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui. Aku sebagai seorang hamba tak mampu melakukan apa2 selain terus beriman & beramal kepadanya.

Harapan aku, kalau betul umurku tidak panjang, aku tidak mahu ada sesiapa pun bersedih akan kepergianku. Atau mungkin sekarang pun semua orang lagi berbahagia kerana ketiadaan aku. Kalau begitu, baguslah. Mungkin aku akan berbahagia sekiranya Allah mencabut nyawaku nanti.









*notakaki*
give up study calculus. just wanna wait till exam. paper BUM2123 APPLIED CALCULUS ~> 05 06 2012 ~> 2.30P.M TO 5.30P.M~> DEWAN BESAR PEPERIKSAAN (DBP)

No comments: