welkem

welkem
:))

its mine! :p

Photobucket

Followers

Tuesday 27 December 2011

Ikut Hati Mati, Ikut Rasa binasa

Assalamualaikum w.b.t.

Malaikat Kecil :  enti ska x lau orang fitnah enti? yg bkan2. tp mmg. ske? 
Nisa :  x ske la... nape ye???
Malaikat Kecil : erm gmbr enti ke 2?
Nisa : yela... knpe???
Malaikat Kecil : cantik..  tp an,, enti pkai cntik2.. n tonton kt bkan mihrim xdpt ap.. yg dpt dosa.. tp lau tnjuk kcntikan enti pd suami 6t.. dpt phala.. Allah pun syg.. enti,ssggunya rupa paras adlh mhkota mu.. jgn biarkan clg2 bkn muhrim mlhtmu.. krena ia akn mendatngkan fitnah.. mmaf atas teguran ana.. tp ia untuk kebaikan enti n ana pun x dpt tgok sweng wengnya wjh enti.. ssgguhnya perhiasan dunia adlh wanita yg solehah.. aseef jiddan
Nisa : terima kasih atas teguran tu 
Malaikat Kecil : afwan.. aseef.. pepun maaf terkasar bahasa bicara,mohon dimaafkan.. ana jgk insan yg lemah.. tp sahabatku..
jgn kita lalai gn dunia yg fana ni..smua ni mainan dunia
Nisa : jgan rsau... pape pn sy x pnah lpakan Allah.. sy x pnah lpe sruhan Allah
Malaikat Kecil :  i2 bkan mksd ana.. mksd ana.. jgn ltak gambar enti dlam laman sosial.. ssghnya ia akan mendatangkan fitnah.. n haram bg seorngmmprtontonkan rupaparasnya dikhlayak ramai..
Nisa : thanks sbb tegur...
Malaikat Kecil : ana xwt pape
Nisa : mnusia x pnah lari dr silap
Malaikat Kecil : tp jgn biarkan pisng brbuah dua kali.. mlm ni alhmdulillah.. tergeraknya hati sya kerana Allah.. ana mmbranikan diri tuk mngur enti.. krana Allah
Nisa : trima kaseh
Malaikat Kecil : afwan...pepun lau blh pasni ana nk tgok xda gmbar enti dlam fb.blh? ,hope u can do it.cba enti bygkan perasaan rasulullah bila mlihat kita smua yg akhir zaman ni tntu Rasulullah sedih juantaan kali gnda..penat rasulullah berhjrah kesana kemari smta mata demi mnyabarkan islam tp kita sekng wt acuh x acuh gn sunnah beliau....ana pun turut sama truk.  .igt enti hidupnya kita kerana Allah dan matinya kita kerana Allah S.w.T,ALLAHHU AKBAR..ASSALAMUALAIKUM

betapa sukarnya mendidik hati menerima teguran,  walaupun itu adalah teguran yang baik. di hati mula terdetik. kenapa hanya aku yang ditegur? kenapa tidak orang lain? padahal, bukan aku sahaja yang berbuat demikian. malahan, ramai yang lagi teruk daripada aku..
      
            telah kucuba untuk kuatkan hati menerima teguran yang diberi.. tapi, sesungguhnya, aku hanya insan yang sangat hina pada Maha Pencipta.. Syaitan mula berbisik kuat di telinga supaya tidak mempedulikan teguran itu.. Malah, semakin lama semakin kuat sehingga aku hampir terjatuh ke dalam perangkap syaitan.. Tanpa kusedari, air mata mula membasahi pipiku.. Apa yang ada difikiran, aku adalah seorang insan yang sangat hina yang tidak layak mendapat tempat yang selayaknya dari Allah.

            Aku tidak tahu pada siapa lagi untuk aku bercerita.. cerita pada si dia, ape yang aku dapat hanyalah teguran berbaur cemburu.. katanya, kenapa aku masih melayan lelaki itu.. oleh sebab itu, aku mula berhati-hati untuk menceritakan setiap apa yang berlaku kepada dia.. awak, hope awk faham.. saya bkan xnak cerita,, tapi saya xnak kecewakan awak.. saya tau awk x suka saya layan laki lain tapi, apa yang sya mampu buat, saya da cuba yang tebaek.. Maafkan saya.. Saya sayangkan awk.. Kerana Allah.. 

            Apa lagi yang mampu aku lakukan?? hanya duduk berteleku menginsafi kekhilafan diri.. Masih mencuba untuk menerima teguran itu.. memohon petunjuk daripada Allah supaya bukakan pintu hati aku untuk berubah ke arah kebaikan.. 

Allah s.w.t telah berfirman yang bermaksud :
“Dan sesungguhnya Kami sediakan bagi neraka Jahanam itu golongan jin dan manusia yang mereka itu mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya, dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya; mereka itu ibarat binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai.” (Surah al-A’raaf ayat 179).

Akhir kata, nisa hanya mampu berdoa.. "Ya Allah, bukakan la pintu hatiku untuk menerima teguran daripada saudara sesama Islam itu. Ya Allah, sesungguhnya engkau Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk setiap hambaMu. Maka, ajarlah aku untuk terus bangkit dari duniaku yang hina ini. Ajarlah aku bertatih sedikit demi sedikit dan lama kelamaan aku mampu berjalan untuk memperjuangkan agamaMu ini Ya Allah."

1 comment:

pRiNnCeSs NiEy-Sa said...

yang atas tuh cik nisa copy paste dari message fb... xtau kenapa kluar emoticon mcam tuh... :(